👈 فروشگاه فایل 👉

دانلود تحقیق طرح درس روزانه 6 ص

ارتباط با ما

... دانلود ...

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 5 صفحه

طرح درس روزانه: 2 ماده ی درسی: عربی مقطع تحصیلی : متوسطه مدت جلسه:90 دقیقه دبیرستان حضرت زینب شماره ی كتاب : 1/224 موضوع درس :معلوم و مجهول پایه تحصیلی: دوم تجربی تهیه كننده : اربابی  اهداف مراحل تدریس و تنظیم محتوا منابع و روش ها زمان  1- هدف كلی: یادگیری فعل مجهول مراحل تدریس و تنظیم محتوا : معارفه، حضور و غیاب و بررسی تكالیف 5 دقیقه   ارزشیابی پیش از تدریس ( اجرای آزمون از درس گذشته – اجرای آزمون رفتار ورودی – اجرای پیش آزمون) 5 دقیقه  2- هدفهای جزئی: دانش آموزان در پایان تدریس 1- بتوانند جمله را مجهول كنند .

2- بتوانند جمله را معلوم كنند .

ایجاد آمادگی: ( فعالیت های لازم در پشت برگه نوشته شود ) 10 دقیقه   معرفی درس جدید و بیان هدف های رفتاری درس: 5 دقیقه   ارائه درس: مجهول كردن یك جمله فارسی و مرحله بندی كارهای انجام شده .

3- عینا همان مراحل را در مورد یك جمله عربی پیاده كردن .

4- مقایسه فاعل و نایب فاعل و انواع آن.

گفتن احكام نایب فاعل با مثالهای فراوان .

 40 دقیقه  5- هدف های رفتاری: دانش آموزان در پایان و ضمن تدریس 1- فعل مجهول را تشخیص دهند .

6- فعل معلوم را به مجهول و بالعكس تبدیل كنند.

7- احكام نایب فاعل را بدانند .

جمع بندی: 5 دقیقه   ارزشیابی پایانی درس: ( اجرای پس آموز ) – سوالات مربوط در پشت برگه نوشته شود .

15 دقیقه   تعیین تكلیف: در كلاس: در منزل : 5 دقیقه  8- رفتار ورودی: دانش آموزان قبل از تدریس: موضوع جدید است و دانش آموزان هیچ اطلاعی از آن ندارند .

منابع و روش ها: 1- روش های تدریس :پرسش و پاسخ ، سخنرانی 2- وسایل كمك آموزشی:تخته ، گچ در رنگهای مختلف 3- فعالیت های فراگیران:پرسش و پاسخ و حل سوال در خلال درس   آزمــــــــون از درس گذشــــته آزمــــــــون رفتار ورودی پیـــــــــش آزمـــــون پــــــــس آزمــــــــون     تفاوت این جمله ها در چیست؟

كتب التلمیذُ الدرسَ .

كتب الدرسُ .

 1- فعلهای زیر را مجهول كنید .

أرسَلَ ، نزَّلَ ، یحتَرِمْنَ ، یُعلِّمُ 2- جمله های زیر را مجهول كنید .

یرزُقُ اللهُ الشهیدَ عنده .

شربتْ الطفلهُ الماءَ .

 فعالیت های لازم جهت (ایجاد انگیزه) در دانش آموزان: نوشتن یك جمله معلوم و مجهول فارسی و مقایسه آنها .

  تــــــــذكـــــــر: 2- در هنگامی كه درس گذشته همان رفتار ورودی می باشد امكان ادغام در آزمون اول وجود دارد .

2- آزمون های 1و2و3 را می توان به طور همزمان اجرا نمود تحلیل هر دسته از سوالات این آزمون ها لازم است به طور جداگانه باشد.

3- در مواردی كه مفاهیم درس از پیچیدگی بیشتری برخوردار است می توان از پیش آزمون نیز به جای پس آزمون استفاده كرد .

  تـــوجــه: جهت هر

👇محصولات تصادفی👇

بررسی معجزات سه تن از انبیاء (ع) نسبت آینده لیبرالیسم با اندیشه عمل مهندس بازرگان شناسنامه مشاغل و شناسنامه آموزشی پست های منابع انسانی به صورت کامل فایل اتوکد پلان راه آهن دانلود پاورپوینت بورس کالا